Hızla gelişen teknolojik çağın getirdiği avantajlar yanında; sürekli oturma ya da elektronik cihaz kullanımı sebebiyle artan dezavantajlar da bulunmaktadır. Yapılan araştırmalar, hareketsizliğe bağlı duruş bozuklukları ve metabolik rahatsızlıklar konusunda uyarıcı niteliktedir:

Fitside Türkiye’nin ilk “Personal Training” kavramını hayata geçiren spor kulübü olma özelliğini taşımaktadır. Bu sebeple fiziksel egzersizlerini yapmaya gelen her öğrenci, öncelikle detaylı bir fiziksel uygunluk ve postür testlerinden geçmektedir. Bu testler sonrasında öğrenciler kendi kas dengesizliklerine göre tasarlanmış egzersizler ile çalıştırılmaktadır. Türkiye’nin başka hiçbir spor kompleksinde bulunmayan bu detaylı fitness testleri, işinde uzman fizyoterapist, osteopat ve ortopedistlerin öneri ve yönlendirmeleri ile birlikte kullanılmaktadır. Böyle bir yaklaşım ancak yatırımını spor malzemesinden çok, spor eğitmenlerinin gelişimi ve sürekli eğitimine harcayan bir ekip olarak çalışmak ile mümkün olabilir. Nitekim Fitside ekibindeki bütün eğitmenler her hafta yeni konularla geliştirilmiş uzun süreli bir kulüp içi eğitimine katılmak zorundadırlar.

Fitside fiziksel uygunluk ve postür analizleri, ekibin sürekli eğitimcisi Serkan Yimsel tarafından idare edilmektedir. 2001-2012 yılları arasında Kaliforniya’da spor ve koruyucu egzersiz eğitimi alan Yimsel; Santa Monica Spectrum Club, Beverly Hills Beneveda Medical Group ve Lawndale Resonate Health Club gibi tesislerde görev yaptı. Bu tecrübesi kendisine fitness alanında diğer profesyoneller ile ortak çalışma ve çok disiplinli yaklaşımı aşıladı. Dolayısıyla oluşturduğu Fitside fitness analizleri diğer medikal profesyonellerin yardımı ve yönlendirmesi ile ortak çalışma ürünüdür. Kendisinin beslenme ve fitness üzerine Türkiye’de Hayy Yayınları tarafından basılmış iki adet kitabı bulunmaktadır.
KULLANILAN TESTLER

ANTROPOMETRİK ÖÇÜMLER
· Boy, kilo, BMI
· Kulaç, el ve ayak ölçümleri (branşa yönlendirme)
· Kilolular: Bel, kalça, skinfold

POSTÜR (toplam 12 poz)
· Ön
· Arka, arka el belde, arka eller yukarı, arka el ense sağ kalça fleks, arka el ense sol kalça fleks
· Sol yan, sol yan eller yukarı, sol yan el ense sağ bacak fleks
· Sağ yan, sağ yan eller yukarı, sağ yan el ense sol bacak fleks

ESNEKLİK
· Omuz mobilitesi (sağ/sol)
· Forward bend
· Trunk rotation
· Overhead squat

KUVVET/DEVAMLILIK
· Grip-kavrama kuvvet testi
· Şınav (12+)
· Barfiks asılı bekleme
· Uzun atlama
· 4 seviye abdominal (bükülü diz, düz bacak kol ilerde, düz bacak kol göğüste, düz bacak kollar başüstü)