SİZE ÖZEL EĞİTİM

İnsanlar Egzersize değil , Egzersizler İnsanlara Uydurulmalıdır.

Ücretsiz Demo Ders

PERSONAL TRAINER EĞİTİMİ

ÖZEL GRUP DERSLERİ

ÖZEL GRUP DERSLERİ

Küçük özel gurup dersleri bütün dünyada hem daha ekonomik hem de eğlenceli olduğu için giderek popülerlik kazanmaktadır.

PERSONAL TRAINING

PERSONAL TRAINING

Personal Training yani kişisel fitness programı, eğitmenlerimiz sadece size özel olarak bir egzersiz programının hazırlanıp uygulanmasıdır.

PİLATES

PİLATES

Pilates'de her bir egzersizin çok kez tekrarı yerine daha az sayıda, tam, kontrol ve belirli bir biçim içinde uygulanması tercih edilir.

KICKBOKS

KICKBOKS

Kick boks sporu, farklı tekniklerin içinde yer aldığı bir savunma sporudur.

POWER PLATE

POWER PLATE

Tüm vücuda güçlü bir vibrasyon uygulayarak (Whole Body Vibration) insan vücudu üzerindeki yer çekimi kuvvetini (G-Force) yaklaşık 6 misli arttırıyor.

CROSSFIT

CROSSFIT

Crossfit, Amerika’da Grek Glassmantarafından geliştirilen ve 10 temel fiziksel özelliğin gelişimini hedefleyen bir antrenman programıdır.

FONKSİYONEL EGZERSİZ

FONKSİYONEL EGZERSİZ

Fonksiyonel egzersiz kavramı bu gün sağlık ve fitness endüstrilerinde en sık kullanılan moda terimlerden birisidir.

BOKS

BOKS

Eğitmenlerimiz

NEDEN FITSIDE

Aşağıdaki sebepler sadece bir kaçı...

GERÇEK HEDEFLEME

Eğitmeninizle birlikte size uygun,ulaşmak istediğiniz ve ulaşabileceğiniz gerçekçi hedefler belirlersiniz.

SİZE ÖZEL EĞİTİM

Günlük hatta anlık motivayonunuza uygun programlar ile egzersiz yaparsınız.

ZAMANINIZ SİZE KALIR

Zamanınızı en verimli şekilde değerlendirirsiniz.

EĞLENCELİ SPOR

Sıkıcı programlarda uzak eğlenerek spor yaparsınız.

PERSONAL TRAINING

Bu yazıyı okuyorsanız muhtemelen spora başlamayı düşünüyorsunuz ve kafanızda birsürü de soru işareti var acaba pilates e mi başlasam,yoga mı yapsam , yoksa kick box mu, fitness amı yazılsam, yada cross fit iyi diyorlar ona mı yazılsam...vb vb

Eğer bir spor profesyoneli değilseniz yada sporla çok yakın bir alakanız yoksa buna benzer sorular kafanızdan geçiyordur.

Öncelikle size tavsiyem karakterinize ve ruh yapınıza en iyi gelen bir egzersiz ne ise muhakkak onu yapın ve yaşamınızın bir parçası haline getirin.

Çünkü Zannettiğiniz gibi direnç egzerszileri vevbedensel egzersizler yanlız kaslarınızı geliştirmek için değil,sindirim sistemi ,dolaşım sistemi,iskelet sistemi(özellikle ileri yaş kadınların maruz kaldığı kemik erimesi) ve diğer tüm sistemlerin çok daha iyi çalışabilmesi için de gereklidir.

Sadece bedensel sağlıkla da sınırlı değildir egzersiz ; olumsuz düşüncelerimizden kurtulabilmek içindir aynı zamanda egzersiz sırasında bedenimizin salgıladığı serotonin,endorfin gibi hormonlar ruh sağlığımız için harikadır. Düzenli egzersiz yapanlarda daha çok salgılanır.

Ama hangi spora başlamayı düşünürseniz düşünün öncesinde muhakkak bir egzersiz uzmanının tavsiyelerini alın derimöncesinde. Bedenimiz hazır olmadığı zorluklarla zamanından öne maruz kalırsa malesef egzersiz her zaman sağlık getirmeyebilir.

Yaşamımız boyunca bir sürü şeye sahip oluyorsunuz arabalar, evler eşyalar ,mücevherler ve diğerleri..

Ama sahip olduğumuz hiç bir şey bedeninizden den daha değerli değil.Ona iyi bakarsanız ihtiyaçlarını iyi anlar ve yerine getirirseniz yaşamımız boyunca size güzel arkadaşlık edecektir ve yaşam çizginiz boyunca da kaliteli bir hayat sürmenizi sağlayacaktır.

Eğer bir spor profesyonelinden yada spor salonundan destek alacaksanız aşağıda size yardımcı olacak bir kaç bilgi paylaşacağım.

Bu kadar değerli olan bir şeyi kime yada kimlere emanet ettiğinizi lütfen iyi bilin ve bundan emin olun.

Soracağınız sorulara alacağınız cevaplar sizi tatmin ederse!Tamamdır bedenimi bu spor salonuna yada bu personal trainer a yada bu pilates hocasına emanet edebilirim derseniz işte o zaman fiyat sorun.Düzenli bir şekilde devam etmeniz gerektiği için eford edebileceğiniz bir aralıkta olmasına dikkat edinki yarım kalmasın programınız.Şimdi doğru seçimi yapabilmek adına sormanız gereken sorulara geçelim.



1-Spor salonununuzda çalışan eğitmenlerin eğitim durumları nedir , katıldıkları eğitim sertifika programlarını mukakkak öğrenin. Aynı şekilde spor salonuna yada özel ders alacağınız eğitmene sorunuz ‘spora başlamadan evvel ne tip testler ve ölçümler yapacaksınız benim vücudumu tanımak için.

2-Vücut kompozisyonu değerlendirme yönteminiz nedir.

3-Postür analizi yapıyormusunuz ve kaç parametreye bakıyorsunuz.

5-Esneklik ve mobilite testleri yapıyormusunuz?

Bizim salonlarımızda spora başlamanız şart değil tanışma seansımız ücretsizdir herkes için. Bu soruların cevaplarını bilerek spor hayatınıza devam etmenizi şiddetle tavsiye ederim

Türkiyenin ilk personal training kavramını 2009 yılında başlatan bizler Fitside da bu testlerin hepsini titizlikle uyguluyor ve sizin fiziksel uygunluğunuz ne tip bir egzersiz ve şiddete uygun ıse o yoğunlukta egzersize başlatıyoruz .

Bizim salonlarımızda spora başlamanız şart değil tanışma seansımız ücretsizdir herkes için. Bu soruların cevaplarını bilerek spor hayatınıza devam etmenizi şiddetle tavsiye ederim Türkiyenin ilk personal training kavramını 2009 yılında başlatan bizler Fitside da bu testlerin hepsini titizlikle uyguluyor ve sizin fiziksel uygunluğunuz ne tip bir egzersiz ve şiddete uygun ıse o yoğunlukta egzersize başlatıyoruz .

Aşağıda, Fitside spor salonlarında eğitmenlerin uyguladığı testlerin bir listesini göreceksiniz. Fitness testlerinin iki önemli faydası bulunmaktadır:

Spor hocanız sizin hareket kaliteniz ve antrenman kabiliyetiniz konusunda bir fikir sahibi olur. Bir bakıma nereden başladığınız belli olacaktır, bu da size en uygun ve güvenli egzersiz programının hazırlanmasını sağlar.

Bir eğitmenle çalışmanın yegâne sebebi, hedeflere daha etkili ve hızlı ulaşmaktır. Yoksa her spor salonuna yazılan başarıya ulaşırdı ancak bunun böyle olmadığını istatistikler gösteriyor. Testler sizin ne kadar etkili ve hızlı sonuca ulaşıp ulaşmadığınızı anlamanın en iyi yoludur.

Spora Başlama Testi-PARQ
Testler arasında belki de en önemlisi, egzersizlere uygunluğunuzun belirlendiği PAR-Q testidir. Bu test sayesinde organ ve kas-iskelet sağlığınızın ilerde karşınıza çıkacak zorlanmalara karşı hazır olup olmadığı belirlenir. Eğitmeniniz eğer gerekiyorsa sizi spora başlamadan önce bir sağlık personeline uğramanız konusunda uyarabilir.

Çevre ölçümleri:
Mezura yalan söylemez, nettir ve kesindir. Fitside eğitmenleri, spora başlarken bel, kalça, kol ve bacak çevresi gibi önemli bölgelerin çevre ölçülerini şerit mezura yardımıyla belirler. Çevre ölçümleri sadece estetik açıdan değil, bazı metabolik hastalıkların riskinin önceden belirlenmesi için de çok önemlidir.

Skinfold kaliper ile yağ ölçümü:
Bilimsel araştırmalarda en doğru sonuçlar için doktorlar, yağ ölçümlerini kaliper ile yapmaktadırlar. Kaliper ölçümleri, biyoempedans yöntemlerine göre daha net ve yüksek doğruluk payı bulunan ölçümlerdir. Fitside eğitmenleri, yağın vücutta en çok depo edildiği 7 farklı bölgeden deri kalınlığı ölçen hassas bir cihaz vasıtasıyla yağ oranınızı ortaya çıkartır.

Postür analizi:
Bilinçli ya da bilinçsiz olarak vücudumuzu ve onun konumunu muhafaza etme şekline postür denilmektedir. İyi bir postürde vücut bölümlerimiz doğru bir hizada bulunurlar. Bazen kas-iskelet ağrıları, eklem kısıtlamaları ya da genel rahatsızlıklar nedeniyle postürümüzde bozukluklar meydana gelir. Fitside eğitmenleri profesyonel teknikler kullanarak eklem konumları ile kas dengesizliklerini kontrol eder ve buna göre size en uygun egzersizleri programınıza ekler.

Omurga sabitleyebilme testi:
Bu testte eğitmenler, omurganızı desteklemekle görevli karın ve bel kaslarının doğru çalışıp çalışmadığını denetler. Hareketin pozisyonu hassas ve derin bel kaslarını çalışmaya zorladığından negatif ya da pozitif sonuçlar kolayca kendini ele verecektir.

Kalça kuvvet testi:
Omurga kaslarından sonra ikinci önemli kaslardan birisi de kalçanın arka kaslarıdır. Özellikle modern çağda oturmaya bağlı zayıflayan bu kas gurupları, sporda yapacağınız bütün hareketleri etkileyecektir. Dolayısıyla Fitside eğitmenleri yapacakları testler ile kalça kaslarınızın yeterli kuvvette olup olmadığını ortaya çıkartır.

Squat testi:
Squat, yani çömelme gün içerisinde sürekli kullandığımız ve ortopedik sağlık açısından önemi çok büyük olan bir harekettir. Nasıl çömeldiğimiz hem kaslarımızın dengesi, hem de esnekliğimiz hakkında bilgi verir. Eğitmenlerimiz, kollarınızı yukarıda gergin tutarak kendi beden ağırlığınızla yavaşça çömelmenizi isterler ve bu sırada önemli eklem noktalarını gözlemlerler. Antrenman programınız için oldukça değerli bir analizdir.

Bu testler sonrasında öğrencilerimiz kendi kas dengesizliklerinin bilincinde olarak ve ulaşacakları hedefi bilerek çalışmaktadır.

Türkiye’nin başka hiçbir spor salonunda kullanılmayan bu detaylı fitness testleri, fizyoterapist, osteopat ve ortopedistlerin öneri ve yönlendirmeleri ile hazırlanmıştır.
Fiziksel uygunluk testlerinde çıkan sonuçlar neticesinde gerek görmemiz halinde işbirliği içerisinde olduğumuz hekimlere de yönlendirmeler yaparak en doğru servisi almanızı sağlıyoruz.

Pilates

10 Ders’te farkı hissedeceksiniz ! 20 Ders’te farkı görecek! 30 Ders’te farklı bir bedene sahip olacaksnız. Bu cümlelerin sahibi, Art of Contrologia sisteminin yaratıcısı Joseph Hubertus Pilates den bahsediyoruz.Çünki sistemin etkisini yıllar önce keşfedip yarattığı pilates hareketlerini kendi bedeninde uygulayarak çocukluk yıllarından beri yaşadığı rahatsızlıklarını tedavi etmek amacı ile kullanmıştır.Sadece kendi bedeninde değil, duruş bozukluğu yaşayan binlerce insan üzerinde deneyip onların sağlığına kavuşmalarını sağlamıştır.

Pilates Nedir?

  • Pilates vücudumuzda fonksiyonel ve yapısal olarak oluşan veya oluşabilecek olan postüral bozuklukları önlemek ve tedavi etmek amacı için kullanılan fizyoterapi kökenli bir rehabilitasyon sistemidir.
  • Vücudumuzda,özellikle omurgaya bağlı bulunan kasları rehabilite eden bu sistem omurga sağlığını temel aldığı için son yılların vazgeçilmez egzersiz sistemlerinden biri olmuştur.

Neden PiLATES ?

  • Bu egzersiz sistemini diğerlerinden ayıran en belirgin özelliği egzersizlere hazırlık aşamasında vücudumuzun aldığı Natural pozisyondur.Bu duruş pozisyonu costalar ve pelvis arasında bağlantı sağlayarak , bölgesel core kaslarının çalışmasını sağlar ve izometrik bir kontraksiyon yaratır.Bölgesel core kaslarının uyarılması harekete başlamadan önce gerçekleşir ve omurga olması gereken pozisyona getirilerek uzama gerçekleştirilir.Bu bölgenin çalıştırılması, hareketin devamında postüral kontrolün sağlanmasına ve kasların dengeli bir şekilde çalıştırılmasında rol oynar.Böylece egzersizlerde verimlilik artar ve sakatlanma ve yaralanmalarında önüne geçilmiş olur.
  • Çünki zayıf bir core bölgesi sakatlanma ve yaralanmalara her zaman açıktır.
  • Pilates ana gövde kaslarında ise bir bütünlük sağlar.Yani kasları dengeli bir şekilde kuvvetlendirir.Kişilerde Anterior ve Posterior Lateral sağ ve sol dengesi yaratır.
  • Aynı performansın uzun süre devam etmesini sağlar ve fiziksel dayanıklılığıda arttırmış olur.
  • Vücuda genel bir esneklik kazandırır.
  • Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.
  • Hareketler arasında sıkı bir zihin-beden hakimiyeti olduğundan dolayı konsantrasyonu yani odaklanmayı arttırır.
  • Hareketler arasında koordinasyon yeteneği geliştirir.


Yanlış PiLates Hareketi Yanlış PiLates Hareketi Doğru Pilates Hareketi Doğru Pilates Hareketi

Pilates ve ekipman kullanımı

Joseph Pilates yaşamı boyunca 500 den fazla hareketi, patentli 26 ekipmanı ve posturle ilgili bir çok yazdığı kitabı vardır.Çünki Pilatese göre hem vücut hem zihin hem de ruh bakımından sağlıklı olmamız gerektiğiydi.Bu nedenle tasarladığı ekipmanlar tüm omurga duruşunu düzeltecek,dengeleyecek pozisyonlar ve hareketler oluşturmak üzere tasarlanmıştır.

Wunda Chair, Cadillac,Ladder Barrel, Spine Corrector,Reformer sadece bu ekipmanların birkaçını oluşturur.Özellike Reformer kullanımı stüdyolarda çok yaygındır.

Neden Reformer Pilates ?

-Reformer Pilates, Mat Pilates den daha fazla kasları yoğun ve dinamik bir şekilde çalıştırır.Çünki Reformeren bir parçası olan yaylar kullanılarak bir direnç elde edilir.

Özellikle omurgada dejenerasyon veya herniasyon görülen kişilerde uygulanması gereken bir ekipmandır.Egzersizler sırtüstü pozisyonda yatılarak da yapılabileceği için hareketler yatay düzlemde gerçekleşir.Böylece omurgaya yük binmeden güçlendirilmek istenilen bölgeye sağlıklı bir şekilde odaklanılır.

Aynı zamanda taşıyıcı yada araba dediğimiz platform üzerinde ileri ve geri itişler ile egzersizler gerçekleştirilirken iç kulağa yerleşmiş olan vestibüler sistem reseptörleri hareket anında iç kulaktaki denge merkezini uyararak beyine ileti gönderir, vestibüler sistemin devreye girmesi denge ve hareket algımızı geliştirir ve odaklanma artar .

-Pilates egzersizlerinin temel amacı zihin beden bütünlüğünü sağlamaktır.Egzersizlerin verimliliğinin yüksek olması ise hareketin doğru,kontrollü ve sistematik şekilde yapılmasına bağlıdır. Bu egzersizler tamanen kişiye özel olup birebir eğitmen eşliğinde gerçekleştirilmesi en doğrusudur.Unutulmamalıdır ki her bireyin postürü ve maruz kaldığı deformiteler farklıdır,egzersizi yapacak kişi veya yaptıracak olan eğitmen omurga biyomekaniğini anatomisini ve  postürünü iyi tanımalıdır.

   

TESİSİMİZ

Kendinizi evinizdeki kadar rahat hissedeceğiniz tesisimiz her zaman hizmetinizde.

BESLENME DANIŞMANLIĞI

Egzersiz programınıza ek olarak beslenme danışmanlığı programınızın oluşturulması için de uzman eğitmenlerimizden hizmet alabilirsiniz. Beslenme ve yaşam tarzınızı ilgilendiren bir dizi özel test sonucuna göre eğitmenlerimiz, beslenme danışmanlığı için yarım saatlik 3 seans halinde sizlere destek olur. Beslenme danışmanlığında kullanılan hizmetler:

Kalori İhtiyacı

Günlük kalori oranları ve ihtiyacınıza göre size özel hazırlanmış kalori ihtiyaç programı

Günlük Enerji

Kilo verme programında,kişinin günlük alması gereken günlük enerji miktarına göre diyet programı düzenlenir.

Besin Miktarları

Hiç şüphesiz ki protein, spor yapan bir birey için en önemli makro besindir. Kas dokumuzun yapı taşını oluşturan ögedir.

Hormon Dengesi

Menopoz dönemi, tüm hormon dengesinin değiştiği ve bayanların yeni bir döneme başladığı sıkıntılı bir süreçtir.