Pilates , tüm vücudu dengeli bir şekilde çalıştıran , nefesle birlikte ve core bölge aktivasyonu ile yapılan akıcı bir egzersiz şeklidir. Pilatesi diğer spor dallarından ayıran en önemli özellik , vücuttaki her bölgenin dengeli şekilde çalıştırıyor olması , yani bir bölgenin diğerinden fazla çalıştırılmıyor olmasıdır.
Pilates içten dışa yapılan bir egzersiz şeklidir , en önemli çalışma noktası core dur. Core yani merkez bölge ne kadar kuvvetli olursa vücudunuz da o kadar kuvvetli olacaktır.
Pilatesi ortalama 13 yaşından 99 yaşına kadar herkes yapabilmektedir . İster mat isterseniz reformer pilates yapın zorluk derecesi kişinin vücudunun gelişimine ve postürünün ihtiyaçlarına göre ayarlanabilmekte olduğundan , pilates yapan hickimse çok zor veya çok kolay olduğu için pilatesten vazgeçme eğilimi göstermemektedir .
Daha önce hiç düzenli spor yapmamış olmanız veya uzun zamandır spor yapmıyor olmanız da pilates yapmanız için bir engel değildir. Özellikle reformer daki yaylarin direnç dereceleri herkes için her zaman pilates yapmayı olanaklı kilmaktadir .
Pilates , amatör veya profesyonel sporcular , dansçılar için tamamlayıcı bir egzersiz şekli olarak kabul edilmekte ve tüm dünyada bu şekilde uygulanmaktadır. Ayrıca Fizyoterapistler ve ortopedistler tarafından da ameliyat sonrası ve /veya ameliyat öncesi rehabilitasyon olarak da tavsiye edilmektedir.
Unutulmamasi gereken önemli nokta her dalda olduğu gibi pilates yaparken de yetkin eğitmenlerle çalışmaktır .